Sivut

tiistai 13. syyskuuta 2011

Tästä se alkaa....

Käsityökorini nököttää keskellä tuvan lattiaa, nojatuolini vieressä. Koko kesänä en ole siihen koskenut muuta kuin siivotessa siirtänyt. Sateinen sää ja parantunut tv-ohjelmatarjonta sai minut kaivelemaan korin sisältöä tarkemmin, minulla kun on tapana neuloa aina kun katson televisiota.
Korista löytyi erilainen lajitelma vajaita lankakeriä, valmiit lapaset ja sukat. Löytyihän sieltä myös keskeneräiset sukat, jotka olin aloittanut keväällä.
Toinen sukka oli valmis ja toinen oli vasta alkutekijöissä. Keväällä innostuin kokeilemaan netistä löytämäni ohjeen mukaan, jossa sukat aloitetaan kärjestä. Pitsimallin olin katsonut jostain toisesta mallista ja minun tapani mukaan en ollut tallettanut ohjeita mihinkään.
Nyt sitten yritin katsoa valmiista sukasta mallia, jotta saisin tehtyä toisen samanlaisen sukan. Aikani neulottua ja purettua sain kuin sainkin sukkaparin valmiiksi.


Viime talvena opettelin neulomaan sukkia pyöröpuikoilla, joka on minun mielestäni oiva keino, ei puikot putoile. Ja minulla kun on tapana myös neuloa automatkoilla kuskin vieressä istuessani, ennen aina tahtoi puikot karata auton lattialle, nyt siitä ei ole huolta.
Itse asiassa, kun vauhtiin pääsin, pyöröpuikot ovat heiluneet enemmänkin. Pari samalla mallilla tehtyä pipoa ja yksinkertainen huivi ovat valmistuneet sukkien jälkeen. Uusia ohjeita, uusia lankoja, uusia suunnitelmia.... kuulostaa syksyltä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti